Pri varni spolnosti ne morete brez kondomov
Naša direktorja Eva in Jan Vinzenz Krause o potencialu kondomov v erotični trgovini na drobno.
Vsekakor si erotičnih maloprodajnih trgovin brez kondomov ne moremo predstavljati, vendar je očitno, da niso več tako v središču pozornosti kot nekoč. Kljub temu je potencial teh izdelkov velik, kot v tem intervjuju pojasnjujeta Eva in Jan Vinzenz Krause, direktorja podjetja Vinergy GmbH. Podajata namige in nasvete o tem, kako je mogoče ta potencial izkoristiti v korist trgovca na drobno.
Gospod Krause, kondomi so na voljo pri številnih proizvajalcih, vendar ste pravi pionir kondomov po meri. Jasno je, da kondomi sodijo v vsako erotično trgovino, vendar se ustvarja vtis, da so jih drugi izdelki - zlasti ljubezenske igrače - potisnili na obrobje. Je ta opažanja pravilna ali pretirana? In kakšno vlogo lahko imajo pri tem vaši kondomi, izdelani po meri?
Jan Vinzenz Krause: Morda ljudje v povezavi z erotičnimi trgovinami ne mislijo predvsem na kondome. Vendar sem prepričan, da bi morala imeti vsaka dobro založena erotična trgovina v svoji privlačni ponudbi tudi pestro izbiro kondomov. Od sedemdesetih do devetdesetih let prejšnjega stoletja so bili pornografski filmi glavno gonilo prodaje v erotičnih trgovinah. Internet je to močno spremenil. Ljudje vse pogosteje gledajo pornografijo prek spleta. Hkrati se je močno povečala raznolikost ljubezenskih igračk, ki so postale sprejemljive. Po mojem mnenju so igrače ustvarile več prostora za erotiko. In tu so seveda kondomi zelo pomemben element.
Kaj bi rekli tistim, ki pravijo, da se kondomi danes ponujajo, prodajajo in kupujejo povsod - v e-trgovinah, drogerijah itd. - in zato ne bi bilo smiselno tem izdelkom v erotični trgovini na drobno posvečati prevelike pozornosti?
Jan Vinzenz Krause: Večina erotičnih izdelkov - igrače, lubrikanti, spodnje perilo - se danes ponuja v e-trgovini in drugih prodajnih kanalih. V številnih drogerijah pa lahko poleg kondomov najdete tudi lubrikante in igrače. To so zelo dobre in pomembne ponudbe. Vendar sem prepričan, da erotična trgovina ponuja povsem drugačen ambient in ima veliko več svetovalnega znanja o izdelkih. Med številnimi obiski erotičnih trgovin, kot so specializirane trgovine ORION, sem vedno navdušen nad znanjem, ki ga imajo prodajalci. Strankam koristijo dobri nasveti, saj jim lahko na koncu pomagajo pri boljšem seksu.
Kako lahko erotična trgovina bolje izkoristi potencial kondomov? Kako lahko temi "kondomi na erotičnem trgu" ponovno vdihnemo novo življenje?
Jan Vinzenz Krause: Da bi bolje izkoristili potencial kondomov, vidim kombinacijo dobrega svetovanja, pravega izdelka in dodatne prodaje na temo kondomov. Da bi se to zgodilo, pa mora kondom še bolj izstopiti iz območja tabujev. Erotični trg bi lahko spodbudil celotno temo z lastno ofenzivo.
Kako lahko erotična maloprodaja močneje posreduje sporočila, ki jih prinašajo kondomi - rek "varnejši seks"?
Eva Krause: Vladne organizacije, kot je BZgA (Zvezni center za zdravstveno vzgojo), že leta intenzivno spodbujajo varno spolnost in uporabo kondomov. Menim, da je Nemčija v tem pogledu zelo zgledna. Trgovina na drobno z erotičnimi pripomočki lahko to nadgradi in s svojo svetovalno funkcijo pomaga ljudem najti pravi kondom. Kajti kondom, ki se prilega kot druga koža, je boljši in varnejši. In šele ko se bo par med seksom počutil udobno, bo samoumevno posegel po kondomu.
Ponujate številna orodja, s katerimi lahko trgovci na drobno opozorijo na kondome vaše blagovne znamke MISTER SIZE. Kaj točno so?
Jan Vinzenz Krause: Smo edini proizvajalec kondomov, ki ponuja zelo celovite rešitve in primerna orodja za vsak namen. Celo naš dizajn embalaže je vodilo za pravo velikost kondomov. Modre črte različnih širin že na polici razkrivajo zahtevano velikost. To deluje, ne da bi bilo treba meriti. Za stacionarno specializirano trgovino se vodnik po velikosti uporablja s snemljivim merilnim trakom v razstavnem stojalu. S tem sistemom smo opremili že več kot 150 trgovin ORION v Nemčiji. Merilec velikosti kondomov je odlično orodje za seznanjanje ljudi s temo velikosti kondomov na igriv in zabaven način. Sizer uporabljamo na dogodkih, kot so zabave in sejmi. Našim prodajnim partnerjem je na voljo v sedmih jezikih. Naš najnovejši razvoj je testni komplet: trije kondomi različnih velikosti z merilnim trakom v enem paketu. S to ponudbo lahko naši distribucijski partnerji zaslužijo že od samega začetka.
Ali nam lahko poveste svoje izkušnje o tem, kako trgovci na drobno uporabljajo ta orodja in kakšen uspeh dosegajo z njimi?
Jan Vinzenz Krause: Kupci so vodnik po velikosti zelo dobro sprejeli. Vodnik po velikosti na zaslonu pa že uporabljajo številne specializirane trgovine. Uporabljalo ga bo vedno več trgovin. Zdaj ga ponujamo v več kot 10 jezikih. Dobivamo veliko dobrih povratnih informacij, saj gre za preprosto orodje, ki ga prodajalcem na drobno dajemo na voljo brezplačno.
V kolikšni meri usklajujete zasnovo svojih orodij s potrebami trgovine na drobno?
Eva Krause: Med razvojem prikaza za vodnik po velikosti sem se intenzivno povezovala s specializiranimi trgovinami ORION. Naš prvi prototip je bil sprva prevelik. Poleg tega smo ga imeli samo v enem jeziku, in sicer v nemščini. Na podlagi povratnih informacij iz trgovin ORION smo prikazovalnik izboljšali in želje vključili v naš trenutni izdelek. Poleg trgovcev na drobno seveda dobivamo povratne informacije tudi od strank in svetovalcev za spolnost.
Predvsem pri kondomih gre tudi za vprašanje strokovnega znanja in svetovanja, o katerem smo že govorili. Kako je videti vaša podpora na tem področju? Ali ponujate usposabljanje o izdelkih in prodaji?
Jan Vinzenz Krause: Govorite o zelo pomembni in pogosto podcenjeni temi. Ko gre za varno spolnost, brez kondomov ne gre. In več in bolje ko prodajalci in uporabniki vedo o tem, boljši je uspeh. Tudi sam vedno znova dobivam ideje, ki jih lahko prenesem na tečaje usposabljanja. Ko sem na primer na poti po Nemčiji, rad spontano zahajam v erotične trgovine, kar vodi v zanimive pogovore in dialoge. Poleg tega se od podjetja Corona naprej močno zanašamo na spletno usposabljanje, ki ga ponujamo prek storitve Loom On Demand. Trgovci si lahko ogledajo naše videoposnetke, ki smo jih zasnovali tako, da trajajo manj kot 5 minut. Prek Zooma pa izvajam tudi usposabljanja v živo, ki trajajo od 45 do 60 minut in na katerih lahko nato bolj odgovarjam na vprašanja. Vrhunec na koncu naših usposabljanj je izdelava kondomov v živo, kjer pred udeleženci iz tekočega lateksa naredim kondom. Po tem ne bi smelo biti več neodgovorjenih vprašanj.
Intervju je bil prvič objavljen v reviji eLine 07/2022: www.eline-magazine.de